علائم بیش فعالی کودکان : پرتحرکی ،عدم تمرکز و بروز اعمال ناگهانی

علائم بیش فعالی کودکان : پرتحرکی ،عدم تمرکز و بروز اعمال ناگهانی

بیش فعالی چیست؟

بهتر است پیش از آنکه درباره فرزندپروری کودکان بیش فعال صحبت کنیم، به طور دقیق بدانیم اختلال بیش فعالی چیست و چه علائمی دارد.

بیش فعالی یک اختلال رفتاری و رشدی است که با نام‌های ADHD یا نقص توجه و تمرکز هم شناخته می‌شود. این اختلال به دلایل مختلفی در برخی کودکان بروز می‌کند و آن‌ها را به شکل افراطی به سمت انجام فعالیت می‌برد.

این اختلال با نقص توجه و تمرکز، فعالیت بدنی افراطی و بیش از حد و رفتارهای تکانشی همراه است.

بسیاری از افراد درباره علت بیش فعال شدن کودکان می‌پرسند. باید گفت یکی از دلایل آن این است که در بخش جلویی مغز انسان ماده‌ای به نام دفامین یا آدرنالین ترشح می‌شود که اندازه مشخصی دارد. زمانی که میزان ترشح این ماده در مغز کاهش می‌یابد، اختلال بیش فعالی یا ADHD بروز می‌کند.

بیش فعالی در کودکان می‌تواند مشکلات زیادی را در زندگی فردی یا روابط اجتماعی آن‌ها به وجود آورد و به طور مستقیم روی یادگیری آن‌ها تاثیر بگذارد.


بیشتر...

چگونه یک دانش‌آموز موفق باشیم؟

چگونه یک دانش‌آموز موفق باشیم؟

آغاز سال تحصیلی جدید شاید این سؤال بسیاری از دانش‌آموزان باشد که چه کار کنیم تا بتوانیم در درس و مدرسه موفق باشیم.

 

با آغاز سال تحصیلی جدید شاید این سؤال بسیاری از دانش‌آموزان باشد که چه کار کنیم تا بتوانیم در درس و مدرسه موفق باشیم. باید بدانید که خوب و موفق بودن، نه تصادفی است و نه ارتباطی به معلم و... دارد. رمز موفقیت داشتن تلاش و پشتکار در امر یادگیری است. برای این‌که بتوانید شما نیز در مدرسه عملکرد خوبی داشته باشید و بهترین نمره را کسب کنید باید پشتکار زیادی داشته باشید و با برنامه‌ریزی خوب کارهای خود را انجام دهید و به چندین نکته توجه کنید:


بیشتر...

چگونه “نه” گفتن را یاد بگیریم

چگونه “نه” گفتن را یاد بگیریم

بعضی از آدم‌ها تصور می‌کنند، اگر کاری را می‌توانند انجام دهند، حتما باید آن کار را انجام دهند.
یا این‌که خودشان را متعهد می‌دانند، اگر درخواستی از آن‌ها شد، در واکنشی سریع، جواب مثبت بدهند.
در نظر داشته باشیم که ما در برابر درخواست دیگران، هیچ‌گاه ملزم به
بله گفتن نیستیم و با دقت به این نکته‌ی کلیدی است، که می‌توانیم به خودمان اجازه‌ی نه گفتن بدهیم.
با نگفتن
نه ممکن است عواقب ناخوشایندی در انتظارمان باشد.

وقتی همواره بله می‌گوییم (نه نمی‌گوییم)، باعث می‌شویم که افراد بیش‌از‌حد به ما متکی شوند و به‌صورت مرتب برای انجام کارهای خودشان از ما درخواست کمک نمایند، تمرکزمان را بر فعالیت‌های از پیش برنامه‌ریزی شده و اهداف‌مان از دست می‌دهیم، از دنبال کردن علاقه‌مندی‌هایمان جا می‌مانیم و در بسیاری از مواقع مجبور به زیر پا گذاشتن ارزش‌های شخصی خود می‌شویم.


بیشتر...